Opplysningskontorene i landbruket og Stiftelsen Norsk Mat fortsetter suksessen fra i fjor med å heie fram den norske bonden for jobben de gjør med å lage det vi mener er verdens beste mat.
Gjennom kampanjen «Hjemmelaga» ønsker vi gjennom visuelt innhold å minne forbruker på de fantastiske råvarene vi får gjennom den solide innsatsen til bonden på gården.
«Bøndene sørger for at vi tar hele landet i bruk, takket være framtidsretta landbruk. Bak noe hjemmelaga ligger hardt arbeid, tradisjoner og kjærlighet til mat. Norske råvarer er noe helt spesielt: smaksrikt, kortreist og av høy kvalitet. Produsert med kjærlighet av norske bønder», sier Anne Mette Johnsen, direktør i Stiftelsen Norsk Mat.
Den digitale mediekampanjen går live i uke 36-38 med displaybanner og annonser på Snapchat. Det vil bli benyttet blant annet fullskjermformater på Dagbladet i perioden. I tillegg vil de individuelle opplysningskontorene støtte kampanjen i perioden.

Det er fire ulike produkter som fronter kampanjen: grønnsaker, kjøtt, melk og korn. Annonsene har en oppfordring til å se etter Nyt Norge merket.
Denne kampanjen er et samarbeid mellom Opplysningskontoret for frukt og grønt, MatPrat, Opplysningskontoret for melk og meieriprodukter, Opplysningskontoret for brød og korn og Stiftelsen Norsk Mat.
